Akahata


Also found in: Wikipedia.

Akahata

 

(Red Banner), daily newspaper; central organ of the Communist Party of Japan. Published since February 1928.

Until World War II, Akahata was printed illegally under the title Sekky. Publication of the newspaper under this name started again in Tokyo on Oct. 20, 1945. On Dec. 5, 1945, it was renamed Akahata. On a number of occasions it suffered repression and persecution. The paper was shut down during 1950–52 on orders of the American occupation authorities. Since 1959 it has published a Sunday issue with a circulation of over one million copies.

References in periodicals archive ?
"Jacob has a wide range of relevant business and strategy leadership experience in the vaccine and therapeutics space," said Wataru Akahata, Ph.D., CEO of VLP Therapeutics.
Circulation of its party newspaper Shimbun Akahata dropped to around 240,000 in 2011 from some 360,000 10 years earlier.
Then, in 1981, Morimura Seiichi began a series of reports titled Akumano Hoshoku (The Devil's Gluttony) in Akahata, the Japanese Communist Party newspaper, describing the biological experiments conducted by Unit 731.
(179.) See LDP and DPJ Compete to Remove Article 9, AKAHATA (Japan)
1947, Reuters despatch of 23 Nov., and Akahata (Red Flag, JCP journal) of 6 Dec.
(15) From a more critical perspective, the Japan Communist Party newspaper, Akahata agreed, asserting that the agreement would strengthen Japan-US-Australia tripartite cooperation and thus the Japan-US military alliance.
Some party sources said the decision is part of reorganization of the global bureaus of the paper, called Shimbun Akahata (Newspaper Red Flag), as the party has recently put more emphasis on Asia-related news including diplomacy.
Fuji were joined by TBS News Division reporter Nishino Tetsushi, reporter Ishimaru Junko (contracted to work on the Aum story for TBS) and reporters from the Communist Party newspaper Akahata. Although Asahara himself was supposed to perform the experiment, he substituted two disciples, and the underwater stay was reduced from the advertised 30 minutes to 12 minutes.
In the commemorative edition, the Shimbun Akahata (Newspaper Red Flag) carried reportage on its front page from Guam, where some U.S.
Akio Horikoshi, a former employee of the now-defunct Social Insurance Agency, was initially found guilty by the Tokyo District Court of distributing Shimbun Akahata to neighbors ahead of a general election, but the Tokyo High Court in late March overturned the decision, saying his actions did not undermine the administrative neutrality of a public servant.
Kazuo Shii, chief of the JCP Secretariat and also in attendance, said the JCP is negotiating with the South Korean government to open a bureau in Seoul for its party paper Shimbun Akahata.