U.S. News & World Report

(redirected from U.S. News and World Report)
The following article is from The Great Soviet Encyclopedia (1979). It might be outdated or ideologically biased.

U.S. News & World Report

 

an American weekly magazine of politics and economics. Founded in 1933, the magazine is published in Washington, D.C., by U.S. News & World Report, Inc., part of the shares of which are held by the Rockefeller family. The magazine frequently reflects the views of the most reactionary segment of the ruling circles of the USA. Circulation, more than 2.1 million (1980).

The Great Soviet Encyclopedia, 3rd Edition (1970-1979). © 2010 The Gale Group, Inc. All rights reserved.
References in periodicals archive ?
Matthew Miller is a senior writer at U.S. News and World Report and a nationally syndicated columnist.
U.S. News and World Report published an incredible piece on the refugee center I later visited, where--as can be seen in my film--2,650 people lived in a single airplane hanger.
U.S. News and World Report did a cover story on talk-show host Bill Maher's move from cable to ABC, while Time splattered Bill Cosby and his recently murdered son on the cover so the rest of us could be gatecrashers into Cosby's grief.
Galston is part of the 51 percent of Americans who, according to a U.S. News and World Report poll, "would rather have more free time, even if it means less money." It's not surprising, considering that per capita consumption in the U.S.
Barone, a senior writer at U.S. News and World Report, says that most nations have four types of political parties: liberal, religious, socialist, and nationalist.
And in the same year, former U.S. News and World Report investigator Steven Emerson uncovered millions of dollars in waste and mismanagement at the supersecret Defense Mobilization Planning System Agency and presented a detailed explanation of why the agency didn't work.
David Gergen of U.S. News and World Report took home up to $5,000 for speaking to groups like SRI International and United Technologies Atlantic & Pacific Advisory Councils; commentator Patrick Buchanan pulled in $10,000 for each of "24 to 30" speeches a year; Time's Hugh Sidey and columnist Jack Anderson reportedly earned $10,000 a pop; for the Post's David Broder, a speech to the American Stock Exchange was worth at least $5,000; William Safire of The New York Times made $18,000 for a single speech to Southeastern Electric.
Full browser ?